vrijdag 15 mei 2009

Giraf Wouter





Giraf Wouter loopt door het warme zand. Hallo zegt hij tegen mama. 
Ga aan de kant ik wil eten roept mama op een hoog stemetje. Nou Wouter gaat er wel vandaar hoor! Rits weg is hij. 
Joehoe  schreeuwt giraf Sabbastiaan. Op zijn kleine pootjes springt hij opzij. Kijk uit lege Wouter roept Sabastiaan. 
Ik word altijd geplaagd moppert Wouter. 
Ik wou je iets vragen zegt Sabastiaan verlegen.
Wat dan zegt Wouter. Hij buigt zijn nek naar beneden.
Ik vind je soms aardig, zegt hij dan.
Ik jou ook zegt giraf Wouter.
Dat donkere meisje is op jou zegt Sabastiaan. O ja Wouter is er stil van. 
Ze word uitgescholden omdat ze bruin is zegt Sabbastiaan. Ze heet renske wil Sabastiaan zeggen als er een leeuw brult. 
Het is Joep de leeuw.
Rennen schreeuwt Renske ze heeft het gebrul ook gehoord.
Wouter rent achter Renske. Maar waar naar toe? Wouter onze giraf Wouter weet het niet.
waar gaan we naar toe! roept Wouter.
Maar Renske weet het niet.
Ik weet het niet. Renskes stem klinkt benauwt. 
Wauw ik pak jullie roept Joep de leeuw, er lopen meer dieren mee. Wouter ziet het.
Opa zebra en een kowalabeer. De mam en pap van Wouter en Renske en familie konijn.
Allen rennen ze.
Allen zijn ze bang.
Konijnen zigzagden over de weg om hen vijand kwijt te raken.
En dat was nou Presie wat het jonge konijntje ging doen. 
Ze sprong in de bosjes.
Net in de sprong gebeurde het, Presje kon net ontsnappen aan Joep de leeuw.
Joep de leeuw was er moe van het jagen en hij besloot om toch maar eerst een dutje te doen.
Om de volgende dag weer op jacht te gaan.

Einde