zondag 31 januari 2010

Het kikkertje en de spin



Het kikkertje en de spin


Er was eens een kikkertje, klein, lief en groen
Die woonde, het is werkelijk waar, in een oude versleten schoen.
Deze schoen stond aan het randje van de sloot
En voor een klein kikkertje was de schoen best groot.
Hij woonde daar samen met zijn vriendinnetje
Ja, lach maar, want het was een heel lief klein spinnetje!
Het spinnetje was met haar acht pootjes razend vlug
En kriebelde het kleine kikkertje lekker op zijn groene rug.
Spinnetje, lief spinnetje wat doe je dan nou?
Ik krijg helemaal jeuk van dat gekriebel van jou!
Het spinnetje hield gauw op met kriebelen,
En begon zomaar ineens te giebelen.
Kikker, oh gekke kikker, wat moet ik dan doen?
Ik verveel me suf in die vieze oude schoen!
Het kikkertje keek even heel erg verbaasd
Maar zei, na even denken, toen heel erg gehaast:
Maar spinnetje, waar wil jij wonen dan?
Je weet dat ik niet zonder het water van de sloot kan.
Het spinnetje keek even om zich heen
Maar wist het antwoord toen meteen!
Ik bouw voor ons daar in de boom een reuzenweb
Zodat ik voor ons straks een heel mooi nieuw huisje heb!
De kikker vond het allemaal best een goed idee
En zwom nog eens een baantje of twee.
Het spinnetje begon te bouwen en te bouwen.
En de kikker begon zijn spulletjes alvast te sjouwen.
Toen het web af was, riep het spinnetje: Klaar!!!
Je kunt met je spullen komen hoor: kom maar!
De kikker pakte zijn tafel en zijn stoel
Zette die in het web en daar viel de boel!!!!!
Pats! Boem! Alles op de grond en door elkaar,
Want die spulletjes waren voor het web natuurlijk veel te zwaar!
Het was duidelijk dat het kikkertje niet in het web kon komen
En dus woont het spinnetje nu alleen tussen de bomen!
Het kikkertje woont weer in zijn schoen
En nu kunnen ze als buurtjes weer leuke dingen doen!

Geschreven door: suzanne